söndag 13 februari 2011

Reinkarnation...

Ja, hur har de tänkt, egentligen? Reinkarnation, eller själavandring bygger ju på hur man har varit i livet. En ond människa återuppstår som en hund eller guldfisk eller så, en god som en ko eller katt. Ponera att jag nu har betett mig så illa i livet så att jag blir en... Säg en snigel. Hur bär jag mig då åt för att nå högre upp i hierarkin? Genom att inte bli en mördarsnigel? I det läget är det ju lite svårt att själv påverka sitt livsval, eller hur? Jag undrar om de har tänkt igenom det här ordentligt. Egentligen.


Jag vill bli en örn...


//H

1 kommentar:

  1. Hmmm, hur tänkte du nu?
    En ond människa återuppstår som en hund eller en.......guldfisk? Vart fick du liknelsen mellan de två? Att vara hund är väl inget straff? Guldfisk däremot går ju att diskutera! Runt runt i skålen och återupptäcka den där fläcken på glaset varje varv! :-) Hmmm, vänta nu, det är ju så jag känner mig vissa dagar! :-)

    Vad är det som säger att vi blir djur? Sådan tur har vi nog inte! Vad skulle i sådant fall deras återuppståndelse bli som? Människa? Stackarna!:-)

    Jag tror däremot att det liv vi lever nu är Skärselden. Här får vi leva livet om och om igen, i olika gestalter för att göra samhället en tjänst, tills vi har gjort allt rätt som det är meningen att vi ska göra rätt.
    Efter det så bestäms det om vi får åka upp och städa himlen (på grund av personalbrist) eller åka ner och dricka kaffe med polarna! :-)

    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd för att jag ska ta över! :-)

    Ha det bra!

    SvaraRadera